• SERVICE

  • SERVICE

  • SERVICE

ONDERHOUD | REPARATIE | KEURING.

SERVICE EN KEURING

Deskundig advies en directe vervanging en/of reparatie? Keuren van PBM tijdens trainen? Zonder zorgen aan het werk? Wij zien het keuren van PBM als een verantwoordelijkheid waar we zorgvuldig mee omgaan. Het is niet voor niks je laatste houvast als het mis gaat. Safety first!

ADMINISTRATIE

Het is een plicht om een gedegen PBM administratie te hebben van alle PBM categorie III die tijdens de werkzaamheden gebruikt worden. Hoe stel je zo’n administratie op? Wat komt daarbij kijken? En hoe weet je dat dat gebeurt volgens de Nederlandse wetgeving? Vraag het ons!

Bij een PBM keuring worden alle items gecontroleerd op onder andere veiligheid, functionaliteit, schade en comfort. Hieruit kan blijken dat het PBM goedgekeurd is voor verder gebruik of wordt afgekeurd. In dit laatste geval mag de PBM niet meer gebruikt worden en zal vervangen of gerepareerd moeten worden. Indien de PBM’s goedgekeurd worden zal dit in de bij te sluiten administratie worden genoteerd. Deze kan bij controle dienen als keuringsbewijs.

Om er zeker van te zijn dat deze PBM administratie ‘sluitend’ is kan het soms raadzaam zijn dit op te laten zetten door een kundige externe partij. Dit kan variëren van éénmalige opzet tot het continu up to date houden van de complete administratie.

JAARLIJKSE KEURING

Weet u zeker dat uw keuringsbedrijf alle competenties bezit? Kennis van zaken is essentieel, zeker als we spreken van complexe systemen. Bij Ascent worden uw PBM categorie III met uitermate zorgvuldigheid behandeld. Het is tenslotte uw enige houvast tijdens complexe werkzaamheden!

Alle persoonlijke beschermingsmaterialen (PBM’s) dienen tenminste elk jaar grondig geïnspecteerd te worden aan de hand van specifieke inspectie criteria. De persoon die deze inspectie uitvoert moet aantoonbaar competent zijn in het uitvoeren van deze taak. Tenminste één keer per jaar moet dit, conform Nederlandse wetgeving, gebeuren door een door de fabrikant geautoriseerd competent persoon (tenzij de fabrikant of richtlijn een frequenter inspectieregime voorschrijft).

Bij een PBM keuring worden alle items gecontroleerd op onder andere veiligheid, functionaliteit, schade en comfort. Hieruit kan blijken dat de PBM goedgekeurd is voor verder gebruik of wordt afgekeurd. In dit laatste geval mag de PBM niet meer gebruikt worden en zal vervangen of gerepareerd moeten worden. Indien de PBM’s goedgekeurd worden zal dit in de bij te sluiten administratie worden genoteerd. Deze kan bij controle dienen als keuringsbewijs.

Uiteraard bezitten wij alle autorisaties van de materialen die wij verkopen en gebruiken. Daarnaast nog van een aantal merken die wat minder vaak ons pand verlaten. Wij kunnen hierdoor de aangewezen samenwerkingspartij zijn om deze jaarlijkse keuring te organiseren. Van een compleet en nieuw op te zetten PBM administratie tot het keuren van een enkele helm of harnas. Het is uiteraard van essentieel belang dat de uitrusting die gebruikt wordt voldoet aan alle gestelde normeringen en eisen die gelden op de dag van vandaag.

U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

  • opsturen per post
  • afgeven bij ons op kantoor
  • keuring tijdens cursusdag (‘s ochtends ingeleverd = aan het einde van de cursus retour)

Uw voordelen bij de keuring tijdens cursusdag:

  • deskundig advies en directe vervanging en/of reparatie
  • geen werkdag zonder uw materiaal (indien materiaal tijdens cursusdag wordt ingeleverd)
  • minder rompslomp; voor u de lusten, voor ons de lasten
  • automatisch jaarlijkse keuring (bij iedere herhalingscursus)
  • de materialen kunnen niet ‘kwijtraken’ in de post
  • zonder zorgen aan het werk

TOTAAL OPLOSSING

Advies voor de juiste PBM? Het opzetten en up to date houden van de administratie? Verwerken van PBM in de administratie bij aankoop voordat het het pand verlaat? Trainen en opleiden met die middelen die u gebruikt in de praktijk? Bedenk samen met ons het totale plaatje en weet zo exact waar u aan toe bent. Safety first!

Persoonlijke beschermingsmiddelen vereisen de aandacht die het verdient; het zijn immers de middelen die ervoor zorgen dat er veilig gewerkt kan worden. Zoals u inmiddels weet zijn er een aantal verplichtingen gesteld door onze wet- en regelgeving. Zo dient u competent te zijn in het gebruik ervan, dient er een volledige administratie opgesteld te zijn en zullen al deze materialen jaarlijks gekeurd moeten worden. Verplichtingen die niet allemaal even makkelijk en leuk zijn!

Ascent kan u in het geheel hierin ontzorgen. Wij kunnen u adviseren in welke opleiding voor u het meest geschikt is, welke PBM daarbij horen om uw arbeidsplaats veilig te betreden en ook nog zorgen dat alle materialen gekeurd en geadministreerd zijn. Wat vindt u van het idee om zeker te zijn dat u de juiste spullen koopt en totaal geen omkijken meer heeft hoe en of u aan alle verplichtingen voldoet?! Voor u de lusten, voor ons de lasten!

ERKEND CRESTO RESQ SERVICE CENTRUM

De rode box van de rescue kits van Cresto is een niet te missen tool op de reddingsmarkt. Voornamelijk in de windenergie branche. Met daarin de innovatieve, veilige en meest handzame reddingsapparaten draagt het bij tot een veiligere werkomgeving in en rondom een windturbine. De complete service voor deze kits gebeurd in Amersfoort; het exclusieve service centrum voor de Cresto ResQ kit.

Om het u nog makkeijker te maken hebben we de mogelijkheid om uw ResQ kits op te laten halen en te keuren op een door u gewenste datum. Wij zorgen voor het transport, de keuring en alle materialen worden ook weer zo snel mogelijk retour gebracht. Voorzien van volledige administratie. U heeft er weinig omkijken naar.